آبشارهای شیرآباد

 آبشارهای شیرآباد گلستان، یکی از زیبا ترین جاذبه های گردشگری در شمال ایران هستند که از اهمیت محیط زیستی بالایی برخوردارند و تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارند. روستای خوش آب و هوای شیرآباد در منطقه ای کوهستانی قرار دارد اما با طبیعت نایاب و سرسبزی خود توانسته است به یکی از مکان های پر رفت و آمد برای مسافران تبدیل شود. آبشارهای شیرآباد در دل جنگل واقع شده اند و برای رسیدن به آن ها باید در دل جنگل سرسبز و زیبای هیرکانی پیاده ‌روی کنید. اگر می خواهید با جزئیات و ویژگی های این آبشار بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم تا انتها مجله مستر بلیط را همراهی کنید.

تاریخچه آبشارهای شیرآباد

به نقل از وبلاگ advertising -spot آبشارهای شیرآباد از زمان های خیلی دور پدید آمده اند و به سبب اهمیت‌ شان در فهرست میراث طبیعی و ملی ایران به ثبت رسیده‌ اند تا افراد گردشگر بتوانند به راحتی از آن ها بازدید نمایند.

تاریخچه آبشارهای شیرآباد

نقشه و معرفی بخش های مختلف

در شیرآباد آبشارهای متعددی وجود دارد اما سه مورد از آن ها نسبت به بقیه محبوبیت بیشتری دارند. اولین آبشار حدود 25 متر ارتفاع دارد و حوضچه ‌ای به عمق حدود 80 متر در زیر آن قرار گرفته است. دومین آبشار حدود ۱۵ متر و سومین آبشار که بلند ترین آن ها است، حدود ۳۰ متر ارتفاع دارد و حوضچه هایی به عمق ۴۰ و ۸۰ متر دارند. این آبشارهای زیبا به صورت پلکانی در دل جنگل قرار گرفته ‌اند و بقیه آن ها در بالا دست جنگل قرار گرفته اند. گردشگرانی که بلیط هواپیما گرگان را تهیه کنند و به این مکان بروند، می توانند به راحتی از تمام این آبشارهای خارق العاده دیدن کنند. در حوضچه هر کدام از این آبشارها نوجوانان و کودکان می توانند تنی به آب بزنند و لذت ببرند. در طول مسیر رسیدن به آبشارهای شیرآباد، از کنار غار دیوسپید هم عبور خواهید کرد که این غار بزرگترین زیستگاه سمندرهای غارزی گرگانی در ایران است. غار دیوسپید در میانه های مسیر آبشارهای هفتگانه شیرآباد قرار دارد و طول آن به ۲۳۵ متر می رسد. نا گفته نماند که این غار زیبا در ارتفاع ۳۱۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و برای تماشای آن نیازی به تجهیزات حرفه ای ندارید.

https://mrbilit.com/mag/shirabad-waterfalls/

Comments

Popular posts from this blog

Emotional Advertising: How Brands Use Feelings to Get People to Buy

8 Inclusive Advertising Tips for 2021, According to Microsoft's Head of Inclusive Marketing

The Definition of Advertising in Less Than 50 Words